در مسیر کارآفرینی

 ایده و فکر از سرمایه مهمتر است

 ایده و فکر از سرمایه مهمتر است
کارآفرینی در کشور اردن همچنان در بسیاری از محور‌ها با چالش‌هایی مواجه است
کد خبر : ۱۴۳۰۷۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از روزنامه اردنی الغد: علیرغم توسعه‌ای که محیط کارآفرینی اردن در ده سال گذشته شاهد بود و در میان حمایت‌های دولت که کارشناسان آن را «متواضع» توصیف می‌کنند، مقامات تأکید کردند که کارآفرینی در اردن همچنان در بسیاری از محور‌ها با چالش‌هایی مواجه است که باید همه طرف‌ها بر آن غلبه کنند..

کارشناسان تاکید کردند: کارآفرینان باید به طور کامل بدانند که مسیر کارآفرینی آسان نیست و غلبه بر چالش‌های مختلف آن در محور‌های تامین مالی، قانون‌گذاری، فرهنگ و آموزش مستلزم سازگاری و مقابله با مشکلاتی است که در  تمامی مراحل پروژه کارآفرینی ظاهر می شود.


آن‌ها از جوانان خواستند به جای تمرکز بر جذب سرمایه گذاری و تامین مالی، روی محصول و ایده‌ای که برای موفقیت آن تلاش می‌کنند، تمرکز کنند تا همیشه هدف اصلی توسعه شرکت و رفع نیاز بازار باشد.


احمد الهنانده، وزیر اقتصاد دیجیتال و کارآفرینی، تاکید کرد که مسیر کارآفرینی آسان نیست و کارآفرین باید بداند که وظیفه او مواجهه با چالش‌های بزرگی است که شرکتش در تمام مراحل زندگی خود به ویژه در مراحل کوچک با آن مواجه است؛ و به جوانان و کارآفرینان توصیه کرد که بگویند: "موفقیت مستلزم سازگاری با واقعیت و چالش‌ها است. "


الهنانده در نشست گفتگوی کارآفرینی که اخیراً توسط بنیاد عبدالحمید شومان در دانشگاه فنی الحسین برگزار شد، اشاره کرد که دولت به نوبه خود در تلاش است تا بر اساس سیاست ملی کارآفرینی مصوب در چند محور به جوانان در ایجاد شرکت‌های خود در چندین محور کمک کند. 


الهنانده با تاکید بر اینکه اردن به دلیل جوانی و نیروی انسانی ممتاز خود متمایز است و علاقه به کارآفرینی چیز جدیدی نیست، گفت: از سال ۱۹۸۸ اولین صندوق سرمایه گذاری تاسیس شد که تعداد زیادی شرکت موفق تولید کرد و به دنبال آن صندوق دیگری در سال ۲۰۰۰ که داستان‌های موفقیت زیادی را به همراه داشت و سپس تأسیس صندوق "" Oasis ۵۰۰" - به عنوان شرکتی که متخصص در حمایت و تامین مالی کارآفرینان در خاورمیانه و شمال آفریقا بود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر